Gatunki inteligentne
Uskrzydlone i utożsamiane z wcielonym dobrem istoty. Mają dobrą rękę do zwierząt i często są utalentowane artysttcznie. Nie potrafią kłamać. Długowieczne.
Zwierzęta wybitnie rozwinięte intelektualnie. Potrafią mówić, czytać i uczyć się, niestety nie są w stanie wykonywać czynności wymagających stania na dwóch łapach, czy kciuków przeciwstawnych (wyjątkiem są naczelne). Niektóre, obdarzone magią, potrafią przeobrazić się w człowieka i rzucać zaklęcia. Naturalnie żyją koło 20 lat, lecz wiele z nich zapewnia sobie długowieczność za pomocą magii.
Stworzenie bez własnej twarzy, czy ciała. Ktoś, kto może przemienić się w dowolną (widzianą przez nich) istotę człekopodobną.
Bliski kuzyn driady. Zazwyczaj o łagodnym usposobieniu, bardzo szczery i nie lubiący obcych. Nie starzeje się, a dożywa do dwustu lat.
Istota najliczniejsza na całym globie. Znana jest ze swoich zdolności przystosowawczych. Ludzi posługujących się magią nazywa się czarodziejami.
Pół człowiek, pół koń. Zwykle są dość skrtyte i nieufne. Bardzo łatwo je wytrącić z równowagi, ponieważ nie znają poczucia humoru, ironii, sarkazmu, czy metafory. Rzadko występują w miastach. Średnio dożywają 150 lat.
Ponoć jest to Aardes, który zrobił coś niegodziwego, a w wyniku tego czynu stracił skrzydła. W zamian dostają jednak umiejętność posługiwania się magią czarną i magią żywiołów. Długowieczni.
Istota bardzo związana z lasem. Wszystkie driady to samice. Żeby przedłużyć linię gatunku porywają ludzkich mężczyzn. Świetnie wspinają się na drzewa, a w łucznictwie idą łeb w łeb z elfami. Średnio żyją mniej więcej 250 lat.
♢Elfy♢
Elfy dzieli się na kilka ras. Elfy wysokie, czyli zazwyczaj dobrze urodzone, inteligentne i z predyspozycjami do białej magii, elfy leśne niemożliwe do wytropienia wśród koron drzew. Elfy leśne najlepiej czują się pośród natury, słynne są z niesamowitych umiejętności strzeleckich oraz łowieckich. Istnieją również nieuchwytne w nocy elfy mroczne, które doskonale widzą w ciemności, są świetnymi wojownikami i ponoć posiadają predyspozycje do czarnej magii. Słynne na całym świecie elfickie zbroje są misternie wykonane, lekkie i wytrzymałe jak smocze łuski. Długowieczne.
(Istota zaczerpnięta z twórczości Tolkiena)
Niscy, ceniący sobie wygodę i dostatek domownicy. Neutralni w konfliktach i często ze smykałką do handlu. Słynne przypadki hobbitów na niebezpiecznych wyprawach dlatego są takie ciekawe, gdyż należą do rzadkości. Charakteryzują je duże stopy. Dożywają 120 roku życia.
Nie oceniaj książki po okładce. To powiedzenie idealnie pasuje do krasnoludów. Nie grzeszą wzrostem, ale za to odwagą, pewnością siebie, walecznością i lojalnością przewyższają niejednego. Dla obcych nie są zbyt uprzejmi, ale mieć krasnoluda za przyjaciela to prawdziwy skarb. Parają się głównie kowalstwem, płatnerstwem i jubilerstwem, a ich dzieła pożądane są na całym świecie. Krasnoludzcy wojownicy preferują broń ciężką (topory, miecze dwuręczne, buzdygany, itp.).
Zwany również faunem, bądź panem to istota od pasa w górę będąca człowiekiem (często z rogami i kozimi uszami), zaś dolną częścią ciała będący kozłami. Znani są ze swojego zamiłowania do wszelkiej sztuki oraz przeróżnych uroczystości. Są również wyśmienitymi hazardzistami, więc lepiej nie zakładać się z nimi o duże sumy. Żyją około 80 lat.
Latający i ziejący ogniem ogromny gad, obdarzony niezwykłą inteligencją i zaskakującymi zdolnościami magicznymi. Często przybierają ludzką formę i niezauważeni żyją pośród ludzi i im fizycznie podobnych. Pogłoski głoszą że nie są w stanie kochać, a uczuciem darzą jedynie kosztowności. Długowieczne.
Istoty będące stworzeniami morskimi. Posiadają rybie ogony i skrzela, jednak jeśli chcą mogą wyjść na ląd. Wówczas ich organizm przystosowuje się do panujących nad wodą warunków. Muszą wtedy jednak uważać, gdyż wystarczy kropla wody (MAM W SOBIE MOC NIEZWYKŁĄ) i wrócą do swojej naturalnej postaci. Żyją do 60 lat.
Długowieczne istoty żywiące się krwią. W odróżnieniu od swoich prymitywnych kuzynów są inteligentne, potrafią zmienić kształt i mogą wychodzić na światło dzienne. Są od nich również znacznie potężniejsze. Nie muszą pić krwii regularnie. Mniejszy głód są w stanie zaspokoić ludzkim jedzeniem. Każdy rodzaj wampira ma niesamowite zdolności regeneracyjne, a swoją siłą i szybkością znacznie przewyższa zwykłych śmiertelników.
Człowiek dotknięty klątwą, bądź zarażony przez ugryzienie innego wilkołaka w każdą pełnię księżyca zmienia się w ogromną, chodzącą na dwóch łapach, wilczą bestię. Nieliczni są w stanie zapanować nad swoją drugą naturą, dzięki czemu po wymuszonej przemianie, czy to emocjami, czy fazą miesiąca, zachowują jasny umysł. Takie osoby są również zdolne do transformacji w każdych warunkach.
Komentarze
Prześlij komentarz